سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سپتیک تانک بتنی

 

انواع سیستمهای سپتیک تانک وتصفیه فاضلابها :

پسابهای حاصله از ساختمانهای بزرگ و کوچک شهری و روستایی قطعا نباید با آبهای سطحی تمییز و قابل شرب یا رودخانه ها و دریا ادغام گردند این فاضلاب باید پیش تصفیه گردند و بعد با روشهای شیمیایی تصفیه شوند و بعد در مصارف مختلف استفاده گردند . اما یکی از روشهایی که می تواند به بشر کمک کند تا این فاضلابها پیش تصفیه و در یک مکان خاص جمع آوری شوند استفاده از سپتیک تانک ها می باشد که همین سپتیک تانک خود دارای انواع مختلفی می باشد و از جنسهای مختلفی تشکیل شده اند و برای هر کاربری نوع خاصی از سپتیک مورد استفاده قرار می گیرد . پایپ گستر تولید کننده سپتیک تانک پلی اتیلن و سپتیک تانک بتنی در ظرفیتهای مختلف می باشد که بیش از 40 سال است در عرصه تولید مخازن سپتیک تانک مشغول به فعالیت است.

شایع ترین علت خرابی سیستم سپتیک تانک چیست؟

اکثر سیستم های سپتیک تانک به دلیل طراحی نامناسب یا نگهداری ضعیف از کار می افتند. برخی از سیستم‌های مبتنی بر خاک (آنهایی که دارای میدان زهکشی هستند) در مکان‌هایی با خاک نامناسب ، شیب بیش از حد، یا سطح بالای سطح آب زیرزمینی نصب می‌شوند که این خود یکی از دلایل خرابی سیستم های سپتیک می باشد.

 

آیا باران شدید بر سپتیک تانک تأثیر می گذارد؟

ایجاد نقص در سپتیک پس از یا حتی در هنگام باران شدید معمول است. بارندگی قابل توجه می تواند به سرعت زمین را در اطراف ناحیه جذب خاک (زمین زهکشی) سیل کند و آن را اشباع کند و جریان آب از سیستم سپتیک شما را غیرممکن کند.

آیا تانک های سپتیک فرسوده می شوند؟

متأسفانه، سیستم های سپتیک تانک برای همیشه دوام نمی آورند. با تعمیر و نگهداری منظم و پمپاژ، سیستم سپتیک شما می تواند سال ها دوام بیاورد. با این حال، پس از چندین دهه فرسودگی، سیستم نیاز به تعویض دارد.

چگونه از سپتیک تانک بتنی نگهداری می کنید؟

سپتیک تانک بتنی نوعی مخزن تصفیه کننده فاضلاب پر طرفدار و مورد قبول سازمانهای بهداشتی مربوطه می باشد که در ذیل برخی از مواردی را که برای نگهداری و عملکرد کارامد سپتیک تانک بتنی لازم است انجام دهید را قید می نماییم. برای حفظ سیستم سپتیک تانک بتنی خود و حفظ عملکرد صحیح آن، نکات زیر را دنبال کنید:

·        هنگامی که سپتیک تانک خود را پیدا کردید، مکان را برای مراجعات بعدی ثبت کنید.

·        سپتیک تانک بتنی خود را به طور منظم بازرسی کنید.

·        سپتیک تانک بتنی خود را هر سه تا پنج سال یکبار پمپ کنید.

·       از دستمال توالت زیست تخریب پذیر استفاده کنید که به راحتی تجزیه می شود.

علائمی که نشان می دهد سیستم سپتیک تانک شما از کار افتاده است چیست؟

اولین نشانه های خرابی سیستم سپتیک ممکن است شامل تخلیه کند توالت ها و سینک ها، صداهای غرغر در لوله کشی، بوی فاضلاب در داخل، ادامه زهکشی های پشتیبان یا باکتری در آب چاه باشد.

آیا می توانید سپتیک تانک بتنی را تعمیر کنید؟

برای تعمیر ترک های بزرگ موجود در سیستم سپتیک تانک بتنی ، تکنسین تعمیر سپتیک شما مخزن را پمپ کرده و تمیز می کند. آنها اجازه می دهند تا مخزن کاملا خشک شود و سپس پرکننده ترک بتن را روی ترک ها اعمال می کنند. در نهایت، پس از خشک شدن، مخزن سپتیک تانک بتنی می تواند با خیال راحت دوباره استفاده شود.

 

آیا سپتیک تانک بتنی بهتر از سپتیک تانک پلی اتیلن است؟

سپتیک تانک های بتنی  نسبت به سپتیک تانک پلی اتیلن بسیار بادوام هستند و اگر به درستی نگهداری شوند می توانند طول عمر بیشتری از مخازن سپتیک تانک پلی اتیلن  داشته باشند. با تخلیه منظم و نگهداری مناسب، سپتیک تانک سیمانی می تواند تا 40 سال دوام بیاورد. سپتیک تانک های سیمانی در برابر تغییرات محیطی مانند ریشه درختان یا تغییر شرایط خاک مقاوم هستند. سپتیک تانک پلی اتیلن نیز دارای مزیتهای منحصر به فرد خود می باشد که در ذیل به برخی از مزیتهای سپتیک تانک پلی اتیلن اشاره می نماییم.

مزایای سپتیک تانک پلی اتیلن :

استفاده از سپتیک تانک پلی اتیلن در سیستم آب و فاضلاب دارای مزیتهایی می باشد. در ذیل به برخی دیگر از مزیتهای سپتی تانکهای پلی اتیلنی تولیدی گروه صنعتی پایپ گستر  می پردازیم :

1-سپتیک تانک پلی اتیلن سیستمی کاملا آماده می باشد چرا که این تجهیزات توسط لوله های کاروگیت با صرف کمتری زمان ساخته می شوند.

2-نصب سپتیک تانک پلی اتیلن بسیار ساده و آسان است .

3-این تجهیزات وسیله برای تصفیه دائم آب و فاضلاب می باشند.

4-سپتیک تانک پلی اتیلن بصورت کامل و با دقت آب بندی می گردد.

5-این مخازن نگهداری فاضلاب سالم و بهداشتی هستند.

6- سپتیک تانک پلی اتیلن در برابر حوادث پیش بینی نشده از قبیل سیل و زلزله و رانش مقاوم می باشد.

آیا می توانید قسمت بالای سپتیک تانک را تعمیر کنید؟

اگر زنگ زده نیست، می توانید رویه زنگ زده را با یک درب پلاستیکی یا بتنی سنگین جایگزین کنید. پوشش های بتنی سپتیک تانک سنگین اما محکم و بادوام هستند. روکش های پلاستیکی دسترسی سریع تری به سپتیک تانک دارند و نصب آنها بسیار آسان تر است.

اندازه سپتیک تانک بتنی قدیمی چقدر است؟

بررسی اجمالی: مخزن سپتیک تانک بتنی 1250 یک انتخاب رایج برای خانه های متوسط ??با 3-4 اتاق خواب است. اندازه و وزن: اندازه تمام مخازن بتنی متفاوت است. برخی از محبوب ترین مخازن پیش ساخته بتنی 1250 گالن در حدود 5 "9 اینچ x 8" 6 اینچ 5" 8 اینچ هستند.

طول عمر اجزا ء سیستم سپتیک تانک :

هنگامی که صاحب خانه تکنیک های صحیح مراقبت از سپتیک تانک، مانند دفعات تمیز کردن سپتیک تانک و سایر وظایف تعمیر و نگهداری سپتیک تانک را به دقت رعایت کند ، بهتر می تواند عمر سیستم سپتیک در محل خود را افزایش دهد و از عملکرد موثر آن اطمینان حاصل کند. .

یک سیستم سپتیک چقدر سریع از کار می افتد؟ سپتیک تانک، دی باکس یا بستر جذب چقدر دوام می آورد؟

به خاطر داشته باشید که ضروری ترین کاری که یک صاحب خانه می تواند برای افزایش عمر یک سیستم سپتیک خصوصی (در محل) انجام دهد این است که سپتیک تانک را به طور منظم بر اساس تعداد ساکنان ساختمان، اندازه مخزن و مقدار فاضلاب تولیدی انتخاب کند.

فرکانس پمپاژ سپتیک تانک:

 با فرض اینکه یک سیستم سپتیک با طراحی معقول و کارآمد دارید، مهمترین اقدامی که می توانید برای افزایش عمر سیستم سپتیک خود انجام دهید این است که سپتیک تانک را به طور منظم تمیز کنید یا "پمپ" کنید.

درک نحوه استفاده از سیستم سپتیک، از جمله میزان فاضلاب تولید شده و نوع چیزهایی که در زهکشی سیستم سپتیک تخلیه می شود، مهم است. کاهش مقدار آب مصرفی فشار و تنش  وارده بر میدان جذب را کاهش می دهد. با اجتناب از استفاده از مواد شیمیایی یا موادی که زیست تخریب نمی‌شوند، می‌توان سرعت تجمع جامدات را در سپتیک تانک کاهش داد.

شرایط خاک مانند میزان نفوذ خاک، سطح آب زیرزمینی یا سطح آب و حجم و سطح آب زیرزمینی یا آب سطحی که بر ناحیه جذب خاک یا میدان زهکشی تأثیر می گذارد. بافل آنها (که باعث انسداد میدان تخلیه می شود) و سپس زنگ زدگی در پایین یا دو طرف مخزن همه در طول عمر و کارآمدی یا عدم کارآمدی سپتیک تانک تاثیرگذار خواهد بود. سرعت ایجاد زنگ توسط شرایط خاک، اسیدیته خاک و سایر متغیرها تعیین می شود. هنگامی که به درستی نصب و نگهداری شود، مخزن سپتیک تانک بتنی بدون روکش ممکن است بیش از 40 سال دوام بیاورد، به استثنای نمونه هایی از مخلوط بتن نامناسب یا خاک های اسیدی، که هر دو ممکن است طول عمر مخزن را کاهش دهند. تانک های سپتیک پلاستیکی یا فایبرگلاس، مگر اینکه از نظر مکانیکی آسیب ببینند، ممکن است برای مدت زمان مشابهی زنده بمانند. در خیلی از موارد، طول عمر قطعات ویژه (مانند پمپ های پساب یا پمپ های سپتیک آسیاب) به همراه طول عمر فیلترهای سپتیک، مدیاها و سیستم های فیلتر بستر شنی، نیاز به نگهداری سیستم های سپتیک با طرح های متناوب را که از این اجزا استفاده می کنند، اعمال می کند. درختان یا گیاهان مجاور که ریشه آنها در اجزای سیستم نفوذ کرده است نیز باید بررسی و برطرف گردد.

بسترهای غوطه ور سپتیک واقع در خاک های مرطوب، نزدیک سطح آب بالا، نزدیک نهرها در معرض سیل، همگی عمر کوتاهی دارند. رواناب سطحی و سقفی به سمت زهکش ها هدایت می شود. مقدار آب مصرفی در ساختمان بر روی زهکشی ساختمان تأثیر می گذارد، ببینید وقتی یک توالت به طور مداوم کار می کند یا یک نرم کننده آب در چرخه شستشوی معکوس گیر می کند، می تواند یک زهکشی سپتیک را تحت الشعاع قرار دهد و باعث خرابی و آلودگی منطقه اطراف شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با سپتیک تانک بتنی و سپتیک تانک پلی اتیلن و قیمتها به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید همکاران بنده به شما کمک خواهند کرد تا بهترین مخزن تصفیه کننده فاضلاب را خریداری نمایید.