سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مخزن فایبرگلاس

 

مخزن فایبرگلاس :

مخزن فایبرگلاس  با آغشته کردن پلاستیک تقویت شده با الیاف ماده خام با رزین پایه (ماتریکس) و سخت شدن آن از طریق یک واکنش شیمیایی با استفاده از یک عامل سخت کننده و یک تسریع کننده سخت کننده ساخته می شوند. مخزن فایبرگلاس برای نگهداری آب ، فاضلاب ، مواد جامد از قبیل غلات ، آب باران و .... استفاده می گردد. تمامی مزیتهای مخزن فایبرگلاس، آن را به مخازن پرطرفدار در حوزه های مختلف تبدیل کرده است.

مواد اصلی مورد نیاز جهت ساخت مخزن فایبرگلاس :

FRP    مخفف Reinforced Plastics است و "Fiber" ماده ای است که استحکام محصول را افزایش می دهد. «پلاستیک» نقش سفت کردن الیاف و حفظ شکل اجسام را دارد. با این حال، محصول نه تنها توسط این دو ماده تکمیل می شود، بلکه به یک "قالب" برای ایجاد شکل، مواد شیمیایی برای تقویت واکنش شیمیایی (عامل پخت و غیره) و رنگ های مختلف برای رنگ آمیزی نیاز دارد. مانند رنگ ها، درزگیرها و رنگ هایی که شکل دقیق و زیبایی به سطح قالب می دهند و عوامل رها کننده قالب برای خارج کردن محصول از قالب.

گروه صنعتی پایپ گستر با تجربه بیش از 40 سال مخازن فایبرگلاس بسیاری را تولید و در اختیار مشتریان و کاربران خود قرار  داده است. و برای ساخت مخزن فایبرگلاس ازتکنولوژی پیشرفته و دستگاه های قالب گیری مدرن تمامی استفاده می نماید. و با تولید مخزن فایبرگلاس با کیفیت و با دوام تمامی مشکلات شما در ارتباط با نیاز به مخازن ذخیره سازی کارآمد را حل خواهد کرد.

تولید مخزن فایبرگلاس به روش قالب گیری :

در روش قالب گیری مخازن فایبرگلاس ، انتخاب "مواد اولیه" و "روش قالب گیری" تاثیر زیادی در عملکرد عالی مخزن فایبرگلاس یعنی عملکرد محصول دارد. چه شکل و اندازه، چه نوع عملکرد سخت افزاری مورد نیاز است و چه مقدار مورد نیاز است. همه و همه باید هنگام تولید محصولات فایبرگلاس مورد توجه قرار گیرد.  روش قالب گیری بسته به عوامل متفاوت است.

معرفی روش های اصلی قالب گیری مواد فایبرگلاس  :

1-روش قالب گیری دستی FRP

روش قالب‌گیری FRP که در آن مواد تقویت‌کننده مانند فایبرگلاس با رزین پلاستیکی آغشته می‌شوند و به صورت دستی به شکل و ضخامت از پیش تعیین‌شده چیده می‌شوند.

2-روش قالب گیری اسپری FRP

روش قالب گیری اسپری FRP از دستگاهی برای برش پلاستیک تقویت شده با الیاف در قالب و اسپری آن به طور همزمان با رزین پلاستیک استفاده می کند.

3-روش قالب گیری تزریقی FRP

قالب پایینی از نوع دسته ای است و در قالب پایینی از قالب بسیار سفت و سخت یا قالب FRP و قالب بالایی از یک قالب مهر و موم شده ساده مانند یک فیلم یا کیسه سیلیکونی استفاده می کند تا فشار داخل قالب را برای جذب رزین پلاستیک کاهش دهد. و مخزن کاملا آب بندی گردد  و در دمای اتاق بدون فشار بپزید. گروه صنعتی پایپ گستر با ترکیب فناوری پیشرفته مدل سازی سه بعدی، فناوری ساخت قالب و تنظیم دستی برای قالب گیری دستی امکان طراحی بسیار انعطاف پذیر را فراهم می کند.

مخزن فایبرگلاس تقویت شده با الیاف شیشه ای :

مخزن فایبرگلاس، مخزنی با استحکام بهبود یافته با قرار دادن الیافی مانند فایبرگلاس در پلاستیک می باشد . شکل آن نسبت به ساخت یک وان حمام چوبی جدید ارزان‌تر و پردازش آن آسان‌تر است، بنابراین از مخازن فایبرگلاس در بسیاری از اندازه‌های کوچک و متوسط ??استفاده می‌شود. از مخازن فایبرگلاس در صنایع مختلف اعم از صنایع غذایی ، صنایع دارویی، صنایع تولید کننده مواد بهداشتی ، صنایع پتروشیمی ، صنایع نفت و گاز ، صنایع تصفیه سازی و خالص سازی آب ، پالایشگاهها و .... استفاده می گردد. این مخازن در طیف وسیعی از کاربری ها با اهداف مختلف استفاده می گردد.  از مخزن فایبرگلاس به عنوان جایگزینی برای مخازن چوبی و مخازن لعاب دار استفاده می شود. مخزن فایبرگلاس سبک و مستحکم است، به همین دلیل جابه‌جایی آن آسان است و سطح آن صاف است، بنابراین می‌توان آن را تمیز کرد و از آنجایی که خطر آلودگی توسط میکروب‌ها کم است، به‌عنوان جایگزینی برای سطل‌ها و مخازن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مخزن فایبرگلاس اندازه و استحکام مناسبی برای ذخیره سازی و تخمیر دارد و تنوع زیادی دارد، از راه اندازی داخلی گرفته تا نصب بزرگ در فضای باز.

تعمیر مخزن فایبرگلاس ذخیره سازی اسید هیدروکلریک :

یکی از موارد استفاده از مخازن فایبرگلاس، ذخیره سازی سیالات شیمیایی و خورنده از قبیل اسید هیدروکلریک می باشد که با عنوان مخزن اسید شناخته می شود.  مخزن اسید باید به گونه ای طراحی گردد تا ایمنی لازم و اطمینان کافی برای نگهداری سیالات با ان حجم از واکنش پذیری را داشته باشد. مخزن اسید فایبرگلاس باید تمامی استانداردهای لازم را هنگام انتخاب تا تولید نهایی محصول را رعایت کند. ضمنا مخزن اسید با متریال فایبرگلاس  برخلاف سایر مخازن باید دارای ونت خروجی گاز و .. باشد. برخی از سیالات نیازی به ونت خروجی ندارند مثل آب ، مثل روغن و .... . پس با این همه حساسیتی که مخازن اسید دارند، ایا می توانید از هر تولید کننده ای اقدام به خرید نمایید. قطعا خیر. مخزن اسید فایبرگلاس برای نگهداری حجم معینی از اسید با غلظت تعریف شده ای استفاده می گردد. گروه صنعتی پایپ گستر مخازن زیادی را تولید و به پروژه های مختلف در سراسر ایران ارسال نموده است. پس این پیشینه می تواند به شما این اطمینان را بدهد که می توانید با خیالی راحت مخزن اسید مورد نظر خود را از این تولید کننده خریداری نمایید. اما در ادامه به شما در مورد نحوه تعمیر مخزن اسید با متریال فایبرگلاس  توضیح خواهیم داد.

1-ریزش  سقف مخزن ذخیره اسید هیدروکلریک :

در یک مخزن مقاوم در برابر خوردگی  با متریال FRP، باید مراقب باشید که ماده شیمیایی ذخیره شده (مایع حاوی) "اسید کلریدریک" که بسیار فرار است. مورادی  از  "ریزش سقف مخزن استوانه ای" در مخازن ذخیره اسید هیدروکلریک توسط مشتریان گزارش شده است که عمدتاً به دلیل خوردگی ناشی از بخار اسید هیدروکلریک حاوی کلرید هیدروژن به عنوان جزء اصلی است.

با توجه به موارد فوق، هنگام نگهداری و بازرسی مخزن ذخیره اسید هیدروکلریک FRP، دانستن خواص ماده ای به نام FRP و اینکه چه نوع مخزن ممکن است آسیب ببیند، ضروری است. ما روند استفاده از مخزن ذخیره سازی اسید هیدروکلریک FRP را که در بالا ذکر شد و بر اساس دانش حرفه ای و عینی مهندسین خود که بیش از 40 سال تجربه در طراحی و ساخت محصولات FRP دارند، از نظر هزینه و مدت ساخت در نظر می گیریم. . ما درکنار طراحی و ساخت مخازن فایبرگلاس ویژه نگهداری اسید به تعمیر مخازن ذخیره‌سازی اسید هیدروکلریک FRP نیز می‌پردازیم، که هدف آن افزایش عمر تجهیزات و در عین حال بهترین استفاده از مخازن موجود است، نه مخازن جدید که مشکل دارند.

بعد از اینکه شما اعلام کردید مخازن فایبرگلاس دچار خوردگی یا نقص شده است، کارشناسان تشخیص عیب در محل را انجام می دهند و "گزارش بازرسی تشخیص عیب مخزن FRP را به مهندسین ما داده و در صورت نیاز به تعمیر ، با هزینه کاربران ، اقدام به تعمیر می نمایند و اگر هم مخزن قابلیت تعمیر نداشته باشد و یا تعمیر آن مقرون به صرفه نباشد، مخازن جدید را به شما پیشنهاد خواهند داد.

نحوه تشخیص خرابی مخزن فایبرگلاس ذخیره اسید هیدروکلریک :

1-تشخیص و بازرسی بر اساس مخزن ذخیره پلاستیکی مقاوم در برابر خوردگی با فیبر شیشه ای تقویت شده JIS K7012 انجام می شود.

- تشخیص صلبیت و ضخامت لایه سقف (اگر مخزن بیش از 5 سال نصب شده باشد یا با بازرسی چشمی یا تماس خطرناک تشخیص داده شود، داربست سفت می شود)

- سختی و ضخامت فیلم صفحه جانبی بالای سطح مایع را در طول عملیات مخزن تشخیص دهید

2-بازرسی بصری سطوح داخلی و خارجی :

- ترک ترک شدن ، پوسته شدن و غیره را بررسی کنید.

-فیلم بازرسی ضخامت فیلم (در برابر نقشه های طراحی)

-بازرسی دشواری (زمانی که خرابی یا آسیب در ? و) مشاهده شود)

-بازرسی تعویض پشتیبانی (به روز رسانی لرزه ای)

- میزان آسیب را بررسی کنید: تکیه گاه موجود را به صورت بصری لمس کنید

- مسائل طراحی مانند کمیت و شکل را تایید کنید

-تهیه و ارائه گزارش بازرسی که نتایج تشخیص وخامت را شرح می دهد.

مخزن فایبرگلاس مواد شیمیایی :

از مواد فایبرگلاس در مخازن شیمیایی در کارخانه های شیمیایی به سبب اتکا به مزایایی مانند مقاومت شیمیایی بالا، مقاومت در برابر آب، استحکام بالا و استحکام بالا استفاده می شود. FRP در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم است و تعمیر مناسب می تواند عمر آن را افزایش دهد، اما در نهایت باید دور انداخته شود.

FRP یک "ماده مرکب" است که ترکیبی از الیاف تقویت شده است که در درجه اول مسئول استحکام و چقرمگی هستند و یک رزین آلی (پلیمر) که مقاومت بالایی در برابر آب و مواد شیمیایی دارد. علاوه بر این، مخزن شیمیایی فایبرگلاس  به عنوان FRP استفاده نمی شود، بلکه به عنوان کامپوزیت فلزی استفاده می شود . قیمت مخازن شیمیایی فایبرگلاس بسیار کمتر از سایر مخازن می باشد عینا همانندقیمت مخزن اسید فایبرگلاس که نسبت به سایر مخازن اسید کمتر است. جهت استعلام قیمت مخزن اسید فایبرگلاس و سایر مخازن فایبرگلاس نگهدارنده مواد شیمیایی با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید. 

گروه صنعتی پایپ گستر با بیش از 40 سال تجربه در طراحی، ساخت، تعمیر و نوسازی مخازن مایعات شیمیایی فایبرگلاس ، ما مخازن مایعات شیمیایی FRP را با بالاترین کیفیت و کارایی طراحی و تولید می کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مخزن فایبرگلاس به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید.