سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ژئوتکستایل

ژئوتکستایل چیست :

ژئوتکستایل ها الیافی هستند که بمنظور جلوگیری از فرسایش خاک در کارربری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. ژئوتکستایل ها از مواد و متریال مختلف و با اشکال بافت مختلفی ساخته می شوند.  ژئوتکستایل ها به صورت رول از عرض دو تا شش متر عرضه می شوند. طول ژئوتکستایل با چگالی ماده نسبت معکوس دارد. به عنوان مثال، ژئوتکستایل های مسیرهای باغ با تراکم 100 گرم در متر مربع در رول هایی به طول خطی 100 متر فروخته می شود و پارچه فنی با استحکام بالا برای تقویت بزرگراه ها و باند فرودگاه ها (450 گرم در متر مربع) و برای مسیرهای بیش از 40 متر خطی معمولاً از مواد تشکیل شده است.

ژئوتکستایل Dornit 200   از پلی استر تک رشته ای ساخته شده است که به یکدیگر چسبانده شده اند. ژئوفابریک برای حل مشکل منظره باغ استفاده می گردد.

با کمک ژئوتکستایل ها، مسیرهای باغ و زمین های بازی کاربردی مجهز، بادوام و منظم می شوند. قبل از ظهور این ماده جهانی، از یک فناوری استاندارد استفاده می شد: ماسه در فضای آماده شده ریخته می شد و سپس یک پوشش تزئینی (صفحه سنگ فرش، سنگ فرش) اعمال می شد. مسیرهای ساخته شده به این شکل بارها را به خوبی تحمل نمی کنند: تحت تأثیر گرانش، مواد حجیم فرو می ریزند، با خاک نامرغوب زمین مخلوط می شوند و گودال ایجاد می کنند. علف های هرز از طریق پوشش رشد می کنند که منجر به سبز شدن می شود. فرورفتگی و ترک وجود دارد. در خاک های باتلاقی اثر مخرب رطوبت نیز به عوامل ذکر شده اضافه می شود.

ژئوتکستایل های باغ به حل همه این مشکلات به طور همزمان کمک می کنند:

یک شبکه مصنوعی که بین خاک و بستر شنی قرار می گیرد، لایه ها را جدا کرده و از مخلوط شدن آنها جلوگیری می کند. بارهای عملیاتی به طور مساوی روی سطح توزیع می شوند، بنابراین مسیر آویزان نمی شود. ژئوفراکشن به حذف سریع رطوبت و کاهش فرسایش خاک کمک می کند، حتی اگر سایت در دشت باتلاقی واقع شده باشد. علف های هرز از طریق یک شبکه متراکم جوانه نمی زنند.

علاوه بر این، استفاده از ژئوتکستایل باعث کاهش مصرف مواد فله می شود.

یک مخزن مصنوعی با استفاده از ژئوتکستایل بسازید :

هنگام ایجاد یک حوض یا استخر در یک اتاق شخصی، geofabrication یک عملکرد محافظتی را انجام می دهد. عنصر ساختاری اصلی یک مخزن مصنوعی یک غشای ضد آب است که قبل از پر شدن با آب در یک کاسه قرار می گیرد. سنگ های تیز و ریشه درختان می توانند به موادی که رطوبت را حفظ می کنند آسیب برسانند. برای جلوگیری از این امر، یک لایه ژئوتکستایل بین خاک و غشاء قرار می گیرد. برای افزایش خواص حفاظتی، توصیه می شود آن را بالای عایق رطوبتی قرار دهید. ژئوتکستایل های حوضچه باید چگالی بالایی حداقل 250 گرم در متر مربع داشته باشند.

استفاده از ژئوتکستایل جهت اجرای زهکشی فاضلاب :

سیستم زهکشی برای حذف رطوبت در مناطقی با سطح آب زیرزمینی بالا کار می کند. لوله های سوراخ دار برای جلوگیری از شسته شدن و فرسایش خاک گذاشته می شوند. اگر از ژئوتکستایل در چیدمان آن استفاده شود، فاضلاب طولانی تر و موثرتر است. ورق نفوذپذیر آب از مسدود شدن سوراخ لوله جلوگیری می کند و مواد حجیم را تثبیت می کند.

ژئوتکستایل های زهکشی باید به اندازه کافی قوی باشند تا در برابر بستر و فشار زمین مقاومت کنند. در عین حال نیاز به فیلتراسیون خوبی دارد. شبکه بسیار متراکم، اگرچه بسیار مقاوم است، اما دارای منافذ کوچکی است که به سرعت با ذرات ریز خاک پر می شود. در نتیجه عملکرد زهکشی سیستم کاهش می یابد. بنابراین، چگالی بهینه ژئوتکستایل برای زهکشی فاضلاب 100-200 گرم در متر مربع است.

سیستم زهکشی در چند مرحله به ژئوتکستایل مجهز می شود:

برای حفر سنگر سطح زمین را با یک لایه ماسه صاف کنید. ژئوتکستایل گذاشته شده است (لبه ها باید حداقل یک متر از ترانشه بیرون بزنند). یک بستر از ماسه (20-30 سانتی متر) درست کنید.

در گام بعد خط لوله را نصب کنید (اجرای خط لوله). یک لایه ماسه روی آن بریزید. لوله ها با لبه های ژئوتکستایل شل پیچیده شده اند. سنگر را با خاک پر کنید.

حفاظت از جاده از طریق ژئوتکستایل :

استفاده گسترده از ژئوتکستایل در ساخت و ساز جاده به دلیل ساختار خاص آن است که به شما امکان جداسازی لایه های مواد حجیم را می دهد. در کنار سایر خواص، به ایجاد یک سطح جاده صاف، قابل اعتماد و بادوام کمک می کند. ژئوتکستایل هایی که بین لایه های خاک و ماسه قرار می گیرند از اختلاط آنها جلوگیری می کند. این امر از ایجاد ترک در آسفالت جلوگیری می کند. به لطف پایه ژئوفیبریل سفت و سخت، بار ترافیکی به طور مساوی توزیع می شود و پوشش کاهش نمی یابد. و خواص فیلتر ژئوتکستایل به حذف آب و جلوگیری از فرسایش جاده کمک می کند. چگالی ژئوتکستایل جاده با در نظر گرفتن بار عملیاتی انتخاب می شود. اگر جاده فقط برای وسایل نقلیه در نظر گرفته شده باشد، 250 گرم در هر متر مربع کافی است. برای جاده های طراحی شده برای کامیون ها، چگالی باید بیشتر باشد - از 300 گرم در متر مربع. در ساخت بزرگراه های فدرال از ژئوتکستایل های متراکم استفاده می شود. باند فرودگاه از بالاترین تراکم مواد ممکن استفاده می کند.

الزامات ویژه برای ژئوفابریک در مهندسی هیدرولیک :

 در هنگام ساخت سدها، سدها، موج شکن ها، موج شکن ها اعمال می شود. فقط ژئوتکستایل های ساخته شده از پلی پروپیلن ترموباند شده با استحکام بالا می توانند در برابر ضربه دائمی امواج دریا مقاومت کنند.

استفاده از ژئوتکستایل عایق رطوبتی سقف :

از ژئوتکستایل ها در ساخت سقف برای محافظت از عایق رطوبتی در برابر آسیب استفاده می شود. مواد در دو طرف غشاء قرار می گیرد. هنگام ایجاد سقف های به اصطلاح "سبز" (زمانی که چمن روی پشت بام کاشته می شود)، ژئوتکستایل ها یکسان هستند.

عملکردهای طراحی منظر را انجام دهید. در این حالت بوم زیر لایه ای از خاک قرار می گیرد.

ژئوتکستایل یک ماده با تکنولوژی بالا، کاربردی و ارزان است که کاربردهای زیادی دارد. این امر نه تنها عمر مفید سازه ها را افزایش می دهد، بلکه هزینه های ساخت و ساز را نیز کاهش می دهد. ژئوتکستایل پلی پروپیلن تک رشته ای بادوام ترین و مقاوم ترین ژئوتکستایل در برابر محیط های تهاجمی است. چگالی مواد با در نظر گرفتن شرایط عملیاتی انتخاب می شود.

از کجا می توانم ژئوتکستایل های عمده فروشی بخرم ؟

برای مشاوره در این زمینه به کارشناسان بازار ساخت و ساز شرکتهای مختلف مراجعه کردیم. برای پیدا کردن شرکت باید به گوگل و یا سایر فضاهای مجازی فعال در این عرصه مراجعه نمایید. گروه صنعتی پایپ گستر یک شرکت ایرانی معتبر  است که بیش از ده سال است که مواد ژئوسنتتیک را تولید و به فروش می رساند. محبوبیت ژئوتکستایل ها به دلیل تنوع خواص فیزیکی و شیمیایی است که امکان استفاده از این ماده را برای طیف وسیعی از وظایف فراهم می کند. اما در همان زمان، سوال انتخاب نیز مطرح می شود که اغلب می تواند خریدار را که دانش تخصصی ندارد سردرگم کند. هنگام خرید ژئوتکستایل نه تنها به قیمت، بلکه به کیفیت آن نیز توجه کنید. پیشنهادات با قیمت های پایین تر از بازار اغلب به دلیل کیفیت پایین محصول خطرناک هستند.

تماس با شرکتی که سازنده یا توزیع کننده رسمی برندهای معروف ژئوتکستایل است به شما کمک می کند موفق ترین و ارزان ترین گزینه را انتخاب کنید. تضمین کیفیت محصول عامل مهمی در این امر است: با خرید مواد از یک شرکت معتبر، از خطر دستیابی به یک بوم ناهمگن با سوراخ و سوراخ خلاص می شوید.

در ایران ، توصیه می کنم برای خرید عمده فروشی دسته ای از ژئوتکستایل ها با شرکت پایپ گسترتماس بگیرید. ما بیش از ده سال است که با برند معتبر خود در بازار در عرصه تولید ژئوتکستایل کار می کنیم و همچنین توزیع کننده رسمی سایر برندهای محبوب ژئوتکستایل در ایران هستیم. ما با اطمینان خاطر سطح قیمت پایین را تضمین می کنیم.

کارشناسان ما به شما کمک خواهند کرد تا راه حل متعادلی را بر اساس وظیفه خاص خود انتخاب کرده و به شما پیشنهاد دهند( نام تجاری مواد، تراکم، حجم و مقدار مورد نیاز (با در نظر گرفتن هزینه های نصب)). برای خریداران عمده، ما آماده ارائه تخفیف های ملموس، تحویل سریعتر مواد به مرکز و افزایش همکاری متقابل هستیم. خریدار می تواند با قیمت های تقریبی ژئوتکستایل ها در وب سایت رسمی آشنا شود. از آنجایی که ما سیستم تخفیف های فردی داریم، بهتر است قیمت دقیق را از طریق تماس با مدیران فروش بررسی کنید.

مزایای ژئوتکستایل برای زمین چیست؟

این محصول که در جایی که استفاده می شود نتایج مثبتی را به همراه دارد، دارای مزایای متفاوتی است. این فواید چیست؟ این عملکرد تقویت کننده، عملکرد حفاظتی، عملکرد جداسازی، عملکرد زهکشی و عملکرد فیلتر است. می توان گفت ژئوتکستایل که به طور مکرر در پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد، محصول نساجی نفوذپذیر سنگ و خاک است که بخشی از سازه است. می توان در مورد دو نوع ژئوتکستایل صحبت کرد که در زمان های اخیر بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و نتایج مثبتی نیز دارند. ژئوتکستایل؛ ژئوتکستایل نبافتهو ژئوتکستایل های بافتنی. همچنین می‌توان با ژئوتکستایل‌هایی مانند پیوند مکانیکی، حرارتی و شیمیایی برخورد کرد. ژئوتکستایل های تولید شده از انواع مختلف مواد؛ قابل نصب بر روی جاده ها و زهکشی فیلتر. ژئوتکستایل ها که می توانند کنترل فرسایش را نیز فراهم کنند، محصولات نوآورانه ای هستند که استحکام، تثبیت و پشتیبانی از زمین را افزایش می دهند.

پارچه ژئوتکستایل (نمد ژئوتکستایل) یک ماده بسیار سبک است و اغلب در صنعت ساختمان استفاده می شود. همچنین فیلتر کف های ساختمانی را فراهم می کند. ژئوتکستایل، که دارای استحکام قوی است، در اطراف لوله ها، زیر زهکشی و در مناطقی با جریان های میدانی ترجیح داده می شود. ژئوتکستایل که می تواند در وزن های مختلف تولید شود، راه حلی مقرون به صرفه برای سازه شما ارائه می دهد و راه حل اقتصادی را در اختیار شما قرار می دهد.

حوزه های کاربردی زیادی در ژئوتکستایل وجود دارد، اما جایی که می توان آن را اعمال کرد کاملاً به عملکرد آن بستگی دارد. این توابع چیست، در صورت تمایل، بیایید سعی کنیم با هم نگاهی بیندازیم. شش معیار مختلف باید رعایت شود: حفاظت، عایق، جداسازی، تقویت، فیلتراسیون و زهکشی.

هنگام استفاده از ژئوتکستایل چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

ژئوتکستایل یک محصول مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش است.

ژئوتکستایل در برابر میکروارگانیسم هایی مانند اسید، باکتری و قلیایی مقاوم است.

ژئوتکستایل در برابر انقباض، کشیدگی و سوراخ شدن مقاوم است.

تغییرات ژئوتکستایل در خاک در طول زمان.

ژئوتکستایل در هنگام خیس شدن آسیب نمی بیند و اثر منفی ندارد.

ژئوتکستایل با نفوذپذیری خود در عملکردهای پیچیده فیلتر-زهکشی سازگار است.

Geotestil   استحکام زمینی را که روی آن قرار می گیرد افزایش می دهد.

زمینی که پارچه ژئوتکستایل (نمد ژئوتکستایل) روی آن قرار خواهد گرفت باید مسطح بوده و محاسبه بارگذاری به خوبی انجام شود. اگر می خواهید در ساخت سازه های خود از ژئوتکستایل استفاده کنید، باید مواد را از محل مناسب تهیه کنید. برای به دست آوردن مواد با کیفیت به روش صحیح و به موقع، باید از قبل تحقیق دقیقی انجام دهید. اگر ژئوتکستایل مناسب را پیدا نکنید، نمی توانید از هیچ یک از ویژگی هایی که در بالا ذکر کردم بهره مند شوید. اگر قسمت زمینی سازه حل نشود، هر سازه ای که روی آن بیاید به سرعت فرسوده می شود. اگر می خواهید سازه های شما ماندگاری بالایی داشته باشند باید از ژئوتکستایل استفاده کنید و به کیفیت ژئوتکستایلی که استفاده می کنید توجه کنید. یکی از بزرگترین ویژگی های ژئوتکستایل این است که زمین را نگه می دارد.

ما علاوه بر ژئوتکستایل، ژئوممبران ، ژئوگرید، ژئومات، ژئوکامپوزیت زهکشی و ... تولید و عرضه می کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با ژئوتکستایل به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید.