سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نصب سپتیک تانک

 

نصب سپتیک تانک :

اولین مسئله در جهت جلوگیری از تخریب محیط زیست و آلودگی آبها و سفره های زیرزمینی تصمیم برای خرید سپتیک تانک می باشد. اما سپتیک تانکها دارای طول عمر معینی هستند که برخی از بهره برداری های نادرست یا فرآیند راه اندازی غلط موجب کاهش طول عمر سپتیک و یا عدم کارآمد آن می گردد. نصب سپتیک تانک مهمترین مسئله بعد از خرید آنها می باشد. برخی از این مخازن به صورت مکعبی و برخی به صورت استوانه ای شکل می باشد. نصب سپتیک تانک استوانه ای قطعا پیچیده تر و کمی سختتر است. سپتیک تانک غالبا بصورت دفنی مورد استفاده قرار می گیرد. خاکی که قرار است سپتیک تانک در آن قرار گیرد، متفاوت و دارای مقاومت مختلفی می باشد. در برخی از وب سایتها به روند نصب سپتیک تانک بصورت دفنی اشاره شده است در اینجا ما نیز ماحصلی از تمام اطلاعاتی که در بیشتر وب سایتها برای شما ارایه خواهیم داد.

نصب سپتیک تانک پلی اتیلن در خاک­های ضعیف و کم توان به حیث مقاومت (خاکهای گروه 4 تا 6) :

این دسته از خاکها  توان نگهداری این دسته از مخازن را ندارند و ممکن است ریزش کنند یا مدام جابجا گردندو فرسایش پیدا کنند. از این رو بایستی این خاک با خاک مرغوبتری تعویض گردد. یعنی بعد از حفر زمین تا عمق مشخص باید لایه زیرین سپتیک پلی اتیلن با خاک مرغوب  لایه گذاری گردد. بعد از اینکه خاک جایگزین میشود، خاک جدید باید در مقابل مهاجرت (جابجایی) دانه های خاک دست نخورده محل به داخل آن محافظت گردد. مثلا می توان خاک را بتوسط حصیرهای ژئوتکستایل (زمین پارچه) تقویت کرد. اگر آب زیرزمینی در جریان و یا راکد وجود داشته باشد، در زمان نصب سپتیک تانک پلی اتیلن باید سطح آب زیرزمینی با استفاده از چاههای پمپاژ و لوله های زهکشی پایین آورده شود.  در ذیل به برخی از روشهای تقویت خاکهای کم توان جهت نصب سپتیک تانک پلی اتیلن اشاره می نماییم :

  1-کاهش سطح ناهموار پی ( 1- ژئوتکستایل  2- ناحیه خاکریزی 3 ناحیه خاک روباره )

2- نگهداری ترکیبی شامل زیراساس، قالب بتن و خاک نقویت شده ( 1- ژئوتکستایل  2- ناحیه خاکریزی 3 ناحیه خاک روباره )

3- حفاظت در مقابل جابجایی بخش های ریزدانه خاک ( 1- ژئوتکستایل  2- ناحیه خاکریزی 3 ناحیه خاک روباره )

تراکم خاک :

خاک پی (فنداسیون) مخزن باید بنحوی در لایه ­هایی به ضخامت 15 تا 20 سانتیمتر متراکم شود که به کلاس w برسد که این بستگی به نوع خاک مورد استفاده برای زیر خاکریز دارد .چگالی خاک باید در محدودهی 93 تا 100 درصد در روش اندازه گیری چگالی پروکتور  استاندارد (SPD) باشد.

 طبقه بندی تراکم بر اساس روش چگالی پروکتور استاندارد در شهر Wysoka لهستان :

طبقه چگالی

1 SPD (%) = 98-100%

  2 SPD (%) = 96-100%

3 SPD (%) = 93-96%

عمق پی (فونداسیون) مورد نیاز برای نصب مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره :

اگر آب زیرزمینی وجود نداشته باشد و خاک کاملا خشک باشد هیچ محدودیت خاصی برای عمق پی مخزن یا سپتیک تانک پلی اتیلن وجود ندارد و می توان تا 6 متر آن را پوشش داد. اما اگر در مکانهایی سطح آب زیر زمینی بیش از دو متر از تاج مخزن باشد عمق و روش اجرای پی مخزن باید مطابق با نظر مهندس طراح شرکت باشد.

نصب سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره اسپیرال در حالت زمینهای با حضور آب :

برای اینکه عملیات نصب سپتیک تانک بتواند در شرایط خشک انجام گیرد، ابتدا بایستی آب زیرزمینی به بیرون پمپ شود . بمنظور پایداری، مخزن باید همزمان با پیشرفت کار بصورت پیوسته با آب پر شود تا از بالا آمدن آن حین متراکم سازی خاک جلوگیری شود. علاوه براین می توان مقداری سیمان بصورت افزودنی برای پایداری خاک اطراف مخزن و سپتیک تانک استفاده کرد. اگر آب زیر زمینی تا بیش از نیمی از ارتفاع مخزن رسیده باشد باید از بارهای اضافی بمنظور مهار مخزن و عدم حرکت و جابجایی مخزن سپتیک تانک استفاده گردد. در پروژه ­های با جزئیات بیشتر در ارتباط با بار اضافی برای مهار مخزن باید با مهندس طراح سپتیک تانک شرکت مشورت شود. باراضافی دو مخزن که بصورت موازی نصب شدهاند به عرض لنگر (مهار) و شرایط تراکم خاک بستگی دارد. این مراحل باید برای آنها اجرا گردد( 1 دال بتنی تقویت شده 2- کمربند پلی اتیلنی یا استیل 3- جداکننده لاستیکی)

دستورالعمل نصب سپتیک تانک پلی اتیلن زیر بار ترافیک

زمانی که مخزن یا سپتیک تانک پلی اتیلن با لوله اسپیرال و کاروگیت در زیر معابر نصب می­گردد ( میادین، پارکینک ها و انبارهای محلی، تقاطع ­ها) بار ناشی از ترافیک باید کاسته شود. لازم است برای تعیین سطح اندازه دال بتنی و اندازه آن از نظر مهندس طراح شرکت پایپ گستر و یا شرکتهای فروشنده استفاده گردد.

نصب سپتیک تانک و قیمت گذاری آن :

اگر در یک منطقه روستایی زندگی می کنید یا در حال برنامه ریزی برای ساخت یک خانه جدید در حومه شهر هستید، ممکن است به یک سیستم سپتیک نیاز داشته باشید. این مقاله را بخوانید تا در مورد فرآیند و هزینه نصب سیستم سپتیک بیشتر بدانید.

یک سیستم سپتیک تانک شامل یک مخزن سپتیک زیرزمینی ساخته شده از پلاستیک، بتن، فایبرگلاس یا مواد دیگر برای تصفیه و دفع فاضلاب است. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که یک گزینه تصفیه فاضلاب فردی برای مناطق تجاری و مسکونی ارائه دهد. اگرچه شما می توانید سپتیک تانک خود را نصب کنید، اما به دلیل تخصص و تجهیزات تخصصی مورد نیاز، نصب حرفه ای را توصیه می کنیم.

چه کسی به سپتیک تانک نیاز دارد؟

در مناطق پرجمعیت کشور، سیستم لوله کشی خانه معمولاً مستقیماً به خط فاضلاب شهری متصل می شود. برای مناطق روستایی بیشتر، خطوط فاضلاب شهری در دسترس نیست، بنابراین فاضلاب در این مناطق با یک مخزن سپتیک تانک تصفیه می شود. اگر در حال نقل مکان به یک خانه جدید ساخت و ساز یا روی زمین بدون مخزن از قبل موجود هستید، شما مسئول نصب سپتیک تانک خواهید بود.

چگونگی نصب سپتیک تانک در خانه من ؟

برای اطمینان از اینکه نصب سپتیک تانک به خوبی انجام می شود، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

1-دریافت تخمین های متعدد

قبل از هرگونه حفاری یا اسناد امضا شده، تخمین‌ها را از نصاب‌های مجاز سپتیک تانک دریافت کنید و نظرات هر شرکت را با استفاده از نظرات مورد اعتماد مصرف‌کننده شخص ثالث بخوانید. اطمینان حاصل کنید که پیمانکاری که انتخاب می کنید دارای بیمه و مجوز مناسب است و آماده سازی های لازم مانند گودبرداری و آزمایش میدانی زهکشی را در برآورد خود لحاظ می کند.

2-خاک را آزمایش کنید و مجوز بگیرید

سیستم‌های سپتیک برای جذب و تصفیه طبیعی پسماندهای مایع به خاک قابل نفوذ اطراف مخزن متکی هستند تا پساب خروجی از سپتیک‌آب را آلوده نکنند یا به سطح آب نشت نکنند. این منطقه به عنوان زهکشی یا میدان تخلیه شناخته می شود. قبل از نصب سپتیک تانک، شما از نظر قانونی موظف به دریافت تست نفوذ یا "perc" هستید. این آزمایش تایید می کند که خاک با الزامات تعیین شده توسط اداره بهداشت شهری و محلی مطابقت دارد. معمولاً خاک باید دارای مقادیر کافی از محتویات قابل نفوذ مانند ماسه یا شن باشد. هنگامی که زمین آزمایش نفوذ را گذراند، می توانید مجوز دریافت کرده و فرآیند نصب سپتیک تانک را شروع کنید.

نکته: اگر می خواهید سپتیک تانک را روی زمینی قرار دهید باید تست نفوذ آب را بگذراند. توصیه می‌کنیم قبل از خرید زمینی که می‌خواهید برای مقاصد مسکونی استفاده کنید، آزمایشی را انجام دهید.

3-برنامه ریزی برای حفاری

تجهیزات سنگین برای حفاری مقدار زیادی زمین لازم برای یک مخزن سپتیک مورد نیاز است. اگر در حال حاضر در در ان منطقه زندگی می کنید، مطمئن شوید که هزینه های محوطه سازی را برای رفع هر گونه خسارت وارده در حین حفاری اختصاص داده شده است .

اگر خانه جدیدی می سازید، گودبرداری را در زمانی برنامه ریزی کنید که کمترین تأثیر را بر روند ساخت و ساز داشته باشد.

هزینه نصب سپتیک تانک :

از آزمایش نفوذ گرفته تا تخلیه سپتیک تانک، هزینه‌های نصب و سایر هزینه‌های مربوط به نصب سیستم سپتیک جدید شما وجود دارد. پس به هنگام خرید سپتیک تانک باید برای تمام این موارد برنامه ریزی مالی و اتصادی داشته باشید. قیمت نصب سپتیک تانک نیز رقم قابل توجهی خواهد بود.

تست نفوذ پذیری خاک :

بسته به اندازه زمین و شرایط خاک، آزمایش نفوذ می تواند دارای قیمت های متفاوتی باشد. به طور معمول، متخصصان فقط چند حفره در منطقه پیشنهادی شستشوی حفر می‌کنند، اما اگر برای تعیین محل حفاری به بررسی زمین نیاز باشد، هزینه آزمایش شما می‌تواند افزایش یابد.

درخواست پروانه ساختمانی :

برای ساخت سپتیک تانک در زمین خود، باید مجوز دریافت کنید. قیمت مجوز از شهری به شهر دیگر متفاوت است، اما معمولاً حدود 5 میلیون تومان معادل 200 دلار هزینه دارند و معمولاً هر چند سال یکبار تمدید می شوند.

خاکبرداری و نصب سپتیک تانک :

پس از گذراندن تست نفوذ و دریافت پروانه ساختمان، سپتیک تانک شما آماده نصب مناسب می باشد. قیمت سپتیک تانک جدید شما بر اساس اندازه خانه، نوع سیستم انتخابی و مواد سپتیک تانک شما است. برای استعلام قیمت سپتیک تانک به شما پیشنهاد می کنیم تا با مشاوران شرکت پایپ گستر تماس بگیرید.  قیمت سپتیک تانک 100 متر مکعبی با قیمت سپتیک تانک 20 متر مکعبی قطعا تفاوت قابل آشکاری خواهد د اشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با سپتیک و عوامل موثر بر قیمت سپتیک تانک به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید.