سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گریتینگ چیست؟

 

گریتینگ چیست؟ انواع گریتینگ و موارد استفاده از آنها :

گریتینگ شبکه ای است که بسته به نوع کاربرد از مواد و در اشکال مختلف تولید می شود. مواد اولیه مورد استفاده در گریتینگ ها می تواند از نوع فلزی باشد مانند فولاد، آلومینیوم و غیره. ... و مواد غیر فلزی مانند کامپوزیت، فایبرگلاس ... این محصول در زمینه های مختلفی مانند کف سازی، پنل محافظ، راه های دسترسی، راه پله ها، کانال های صنعتی یا شهری، سقف های کاذب، فندک ها، ساخت و ساز، پل ها، معابر و ... کاربرد دارد. ... می تواند به کار رود.

کاربرد عمده گریتینگ در مکان هایی است که استحکام بالا همراه با دید فضای پشت اجزا در نظر گرفته می شود، مانند سکوهای نفتی یا سایر پروژه های نفت و گاز، پتروشیمی، پالایشگاه، آب، برق، پالایشگاه ها، کارخانه های نساجی، مواد غذایی و شیمیایی. صنایع خودروسازی، نیروگاه های آبی، بادی و اتمی، سدسازی، پرورش ماهی، صنایع دریایی، کشتی سازی و ...

اجزاء گریتینگ :

    گریتینگ از دو قسمت اصلی تشکیل شده است:

    1. بلبرینگ میله

    2 . ضربدر

تسمه های باربر عامل تعیین کننده در استحکام و گرانش یک شبکه (گریتینگ) هستند و نگهدارنده ها تنها نقش ثابتی برای نگه داشتن این تسمه ها و حفظ آرایش سازه گریتینگ در چارچوب آن دارند. بنابراین شکل و تراکم یا چیدمان میلگردهای متقاطع نقشی در تحمل باربری سازه نخواهد داشت و تنها بر وزن و ظاهر سازه تأثیر می گذارد. مهمترین عامل در تحمل یاتاقان، عرض شبکه تسمه بلبرینگ است، به طوری که هرچه بار روی گریتینگ بیشتر باشد، تسمه های پهن تر باید بیشتر استفاده کرد.

مواد نگهدارنده را می توان از انواع مختلفی مانند تسمه، نیم تسمه، گوشه گرد و چهار پره در نظر گرفت که در تولید گریتینگ با استفاده از چرخ دنده چهار طرفه یا الکتروفورز میلگرد استفاده می شود.

تولید گریتینگ / بررسی روشهای تولید (سنتی - مدرن) گریتینگ :

توری های میله بلبرینگ /کراس میله می تواند انواع مختلفی داشته باشد مانند تسمه، نیم تسمه، میلگرد و یا چهار پره. تفاوت دو روش سنتی و مدرن تولید گریتینگ با توجه به تمام مواد اولیه، در روش اتصال نگهدارنده ها به تسمه های بلبرینگ یکسان است.

در روش تولید سنتی گریتینگ ، فرآیند ساخت به این صورت است که برای اتصال نگهدارنده ها به تسمه یاتاقان، ابتدا برای ایجاد فضای مورد نیاز برای نگهداری روی میله های تسمه، یک شیار یا چند سوراخ ایجاد می کنند و پس از قرار دادن نگهدارنده ها. در نقاط درج اتصالات برای محکم نگه داشتن آنها با کمک جوش ثابت می شوند. این روش کاملا غیر استاندارد است و تنها یکی از بارزترین خرابی ها خطای اپراتور است. در این مورد به دو نکته توجه می شود: یکی کاهش ظرفیت باربری تسمه اصلی (بلبرینگ ها) با ایجاد شیارهای متعدد در طول آن و دیگری اتصالات ناهموار که به دلیل ضریب خطای بسیار زیاد اپراتور در حین کار، تأثیر بسیار بالایی در کاهش ضریب مقاومت سازه گریتینگ خواهد داشت. علاوه بر ، عیب بزرگی که در کاربردهایی با شرایط رطوبت بالا ظاهر می شود عدم پوشش کامل سازه گریتینگ است که به طور کامل با پوشش های مختلف از جمله گالوانیزه پوشانده شده است. این امر به این دلیل است که وجود ترک ها و منافذ ناشی از ایجاد شیاری در تسمه ها و جوش های غیرخطی است که مانع از نفوذ کامل مواد پوشش در تمام قسمت های سازه می شود. این گونه حوادث زنگ زدگی قطعات فولادی و در نتیجه انقراض و فرسودگی زودهنگام سازه را به دنبال خواهد داشت.

بر خلاف گریتینگ های فلزی (گریتینگ) تولید شده با روش سنتی  در روش الکتروفرمینگ جدید و استاندارد، این مشکلات از بین می رود  و در بیشتر موارد می توان گفت به طور کامل برطرف شده است. در این میان به دلیل عدم وجود شیارها یا سوراخ های متعدد در امتداد تسمه (برای نصب نگهدارنده ها) و یکنواختی کلیه درزها در سطح سازه، توان تحمل بار تسمه ها کاهش نمی یابد. همچنین پوشش کامل قطعات توسط روکش های مختلف به دلیل عدم تخلخل و ترک خوردگی ناشی از شیار یا جوش دستی از دیگر این موارد است. یکی دیگر از مزایای توری های رسانای الکتریکی نسبت به شبکه های دستی آن، وزن سبک تر در مقابل ظرفیت تحمل بار و استحکام بالاتر این سازه گریتینگ مدرن است.

در تولید گریتینگ به روش الکتروفرمینگ، یکی از الزامات اولیه تولید، استفاده از مواد اولیه مرغوب و همگن است. کلیه نوارهای مورد استفاده در الکتروفرمینگ گریتینگ ها باید از نظر ضخامت، ابعاد و سایر پارامترهای کمی و کیفی در تمامی نقاط کاملاً یکنواخت در نظر گرفته شوند، در غیر این صورت جریان الکتریکی در همه نقاط یکنواخت نیست که از ذوب یکنواخت آن جلوگیری می کند. نقاط اتصال در سراسر شبکه و در عمل به آرامی باعث اختلال در تولید گریتینگ می شود. این امر در حالی مهم است که تولید شبکه توری مشبک به روش سنتی برای رعایت این الزامات مورد نیاز نیست و ممکن است بتوان از مواد زائد که هر کدام دارای ابعاد و پارامترهای کیفی متفاوتی هستند برای استفاده در کنار هم استفاده کرد. یکی دیگر از مزایای گریتینگ الکتروفرمینگ تولید پانل های با ابعاد بالا می باشد. پانل های 6 * 1 متر یا بیشتر. در صورتی که تولید گریتینگ به روش سنتی نمی تواند چنین ابعادی را تولید کند، زیرا حفظ کل تسمه های بلبرینگ بیش از یک مقدار معین در واقع غیرفعال بوده و تسمه ها در معرض انحنا و خمش قرار می گیرند. این توانایی با تغذیه یک باربر کاملاً یکنواخت و ثابت به دستگاه الکتروفرمینگ در هنگام تولید ایجاد می شود. از این قابلیت می توان در طراحی گریتینگ و کاربرد در پروژه های مختلف استفاده کرد.

گریتینگ فولادی چیست؟ (گریت فولادی ملایم) :

 توری مشبک فولادی یا همان گریتینگ فولادی سازه ای است که با میله باربری و میله متقاطع مطابق با آرایش پود فولادی مسطح، در فاصله فشار بالا روی جوشکار مقاومتی که با برش، برش، باز شدن، اورلاک جوش داده می شود، ساخته می شود.

مشخصات توری فولادی - اندازه پانل توری فولادی ملایم

موجود (گریتینگ سیاه): 1000x5800mm یا 1000x6000mm

گریتینگ فایبرگلاس :

گریتینگ فایبرگلاس FRP (پلاستیک تقویت شده با الیاف) ما در یک سیستم قالب باز و گرم ساخته می شود. رووینگ های E-glass پیوسته در لایه های متناوب در قالب قرار می گیرند و کاملاً با رزین خیس می شوند. این فرآیند پیوسته یک ساختار یکپارچه ایجاد می کند که مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی و همچنین استحکام دو جهته ایجاد می کند.

گریتینگ فایبرگلاس یا همان توری مشبک فایبرگلاس یک محلول کفپوش صنعتی بادوام است. از گریتینگ فایبرگلاس معمولا در کارخانه ها و طیف وسیعی از صنایع دیگر در سراسر  دنیا استفاده می شود. یک گزینه کفپوش گریتینگ  با درجه بالا و مقاوم در برابر مواد شیمیایی ساخته شده از وینیل استر یا پلی استر ایزوفتالیک بهترین گزینه برای موقعیت‌ها و محیط‌هایی  است که در آن نشت‌ها، لغزش‌ها و حوادث ناگوار باید به حداقل برسد تا کار به آرامی جریان داشته باشد.

با طراحی خیره‌کننده‌ای از انواع گریتینگ ها  که مقدار زیادی استرس، سایش و پارگی و همچنین زهکشی نهایی را به حداقل می رسانیم.

روش ساخت یک تکه گریتینگ فایبرگلاس امکان مقاومت عالی در برابر هوا را در طول زمان فراهم می کند. با طراحی الگوهای متقاطع، این محصول دارای قدرت دو جهته نیز می باشد! بنابراین محصولی عالی برای استفاده در پیاده روها و برای کفپوش های برجسته با نیاز به زهکشی ایجاد می شود.

فایبرگلاس گریتینگ محصول گروه صنعتی پایپ گستر به عنوان یک برند حرفه ای که در صنعت ارائه می شود، یک برند ممتاز است که محصولات و خدمات با کیفیت بالا با طیف وسیعی از گریتینگ موجود را به بازار عرضه می کند. ما تعدادی قالب مختلف برای سیستم فایبرگلاس خود در دسترس داریم که امکان تغییر اندازه و ضخامت پانل را فراهم می کند.

گریتینگ های فایبرگلاس با رزین های زیر  در دسترس هستند:

پلی استر ایزوفتالیک

وینیل استر

انواع گزیتینگ فایبرگلاس دارای سطح ضد لغزش (روی ساییده شده) یا سطح صاف در رنگ های مختلف  در صورت درخواست موجود است . مهمترین کاربردهای گریتینگ فایبرگلاس عبارتند از :

 

·        صنایع تکمیل کارخانه شیمیایی و فلز

·        در واحدهای ساختمان، جهت ترافیک و حمل و نقل

·        صنایع پتروشیمی، بررسی اقیانوس ها، مهندسی آب

·        صنایع چاپ و رنگرزی و صنایع الکترونیک

·        کف ضد لغزش، پله، پل عابر پیاده

·        سکوی عملیات، پوشش سنگر

·        نرده ایمنی

·        دکل نفتی فراساحل، کشتی سازی، عرشه حمل و نقل، سقف

·        نردبان رمپ، داربست، راه آهن

·        شبکه تزئینی، شبکه استخر فواره مصنوعی

مزایای گریتینگ فایبرگلاس :

·        ضد آتش

·        ضد خوردگی و ضد پیری

·        ضد لغزندگی

·        سبک اما قدرت بارگذاری بالا

·        عمر طولانی و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری

·        غیر رسانایی یا مغناطیسی

·        نصب آسان و رنگ های غنی

·        اندازه ها و رنگ های مختلف موجود است

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با گریتینگ و موارد کاربرد و مشخصات فنی انواع گیرتینگ به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید.